יום שישי, 24 במאי 2013

טיפול פסיכולוגי משפחתי



טיפול פסיכולוגי משפחתי



טיפול משפחתי מתבסס על האמונה שהמשפחה היא מערכת חברתית מיוחדת במינה, בעלת דפוסי התנהגות ותקשורת משלה. דפוסים אלה נקבעים על ידי גורמים רבים, כמו ההורים, הסבים והסבתות, המורשת, הסביבה ועוד וכל אלה מטביעים חותמם על המשפחה כולה, כמו גם על כל פרט בתוכה. 



משפחות נתקלות מעת לעת בבעיות שונות ומגוונות הדורשות סיוע ונקודת מבט של אדם – מטפל מן החוץ, שמסוגל להסתכל על התפתחות הדברים מזווית ראיה אובייקטיבית, לנתחם, לבודקם ולסייע לכל המשפחה להתגבר עליהם ולצאת מחוזקת להמשך דרכה.

בעיות מעין אלה יכולות להיגרם כתוצאה ממחלה של אחד מבני המשפחה, המשפיעה על כל באי הבית, תאונה המנטרלת את אחד ממפרנסי הבית או לחילופין פיטורין ממקום העבודה. בנוסף יכולות להתגלות בעיות התנהגות חריגות או התמכרויות שונות אצל מי מבני הבית, הדורשות סיוע והתערבות של איש מקצועי.

המטפל בפסיכותרפיה ינסה לזהות בתוך המשפחה את הקונפליקטים, הבעיות והחרדות, וינסה לפתור אותם תוך התמקדות בכל חברי המשפחה ולאו דווקא בבן המשפחה החריג או הגורם לבעיה הראשי. הוא יסייע למשפחה כולה לפתח אסטרטגיות חדשות לחיזוקם וכן ינווטם למציאת דרכים להתגברות על הבעיות שעלו בצוותא.

הטיפול המשפחתי בדרך כלל יעשה לכל המשפחה, אך לעיתים רק עם חלק מחבריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה